Aankomst woensdag tot en met zondag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Larissa Kuiper - WaarBenJij.nu Aankomst woensdag tot en met zondag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Larissa Kuiper - WaarBenJij.nu

Aankomst woensdag tot en met zondag

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Larissa

14 Mei 2017 | Curaçao, Jan Thiel

Hallo allemaal
Hier een korte bescgrijving met ervaringen en wat we al gedaan hebben.
Op woensdag 10 mei vertrokken vanuit huis met ďe taxi richting Schiphol. Helaas net op de dijk moesten terug camera vergeten. Oeps gelukkig toch nog mee. Op Schiphol moesten we de koffers weer verbouwen er waren er 2 te zwaar. Ook gelukt. Niks achter hoeven te laten. Alles mee. Ppfff wat een gedoe.
Maar na veel toeters en bellen eindelijk het vliegtuig in. We zaten helemaal achterin. Van een boeing 747-300. Perfecte plek. Het hele middenstuk was vrij. Mochten daar gebruik van maken als we in de lucht waren. Hebben we ook gedaan. Andre had heerlijk 3 stoelen, dus nog even heerlijk geslapen. Wij hebben zitten doezelen. Ook voor Larissa een filmpje opgezet. We hebben heerlijk gegeten in het vliegtuig. Rijst met kip en vegatarische macaroni. Veel gedronken, water dan. We hebben ijs gehad, op het laatst nog een soort pizza broodje met rauwkost van tomaat heerlijk.
En toen ging het vliegtuig de daling inzetten. Wat hebben we genoten. Het uitzicht was erg mooi. We vlogen boven Cas Abou. Zo mooi om te zien. En toen het vliegveld. De landing was perfect. We werden geholpen toen we het vliegtuig uitkwamen. Was wel grappig het was weer de zelfde man als de jaren daarvoor. En herkende ons ook. Zijn geweldig geholpen snel langs de douane koffers opwachten. En de huurauto ophalen want die hebben we nodig. We zitten bij Jan Thielbaai. Dat duurde wel even voordat ik de auto had. Was erg druk. Hehe eindelijk naar het Resort toe.

• 14 Mei 2017 - 20:52

Chantal:

Wat fijn om te lezen dat jullie een goeie reis hebben gehad, heerlijk dat jullie wat meer ruimte hadden in het vliegtuig! Jullie zijn vast al aan het genieten daar van het mooie weer, de lieve mensen en met elkaar!

Xx
    Chantal

• 15 Mei 2017 - 07:37

Gerry Uit Den Boogaard:

Mooi weer zo'n verslag! Nog heel veel plezier om en in het water en met de dolfijnen!

Groetjes van Gerry

Larissa

Hallo. Ik ben Larissa en ben 13 jaar. Ik heb het Phelan McDermid syndroom en dat noemen zo ook wel 22q13 Delete. Het Phelan McDermid syndroom is een vrij zeldzaam syndroom. Wereldwijd zijn er slechts 1400 diagnoses gesteld. De oorzaak is het ontbreken van een stukje genetisch materiaal van het uiteinde van de lange arm van de twee chromosomen 22. Net als de meeste chromosoomafwijkingen ontstaat het Phelan McDermid syndroom toevallig tijdens de vorming van eicellen of zaadcellen. Enkele kenmerken van dit syndroom is een ernstige verstandelijke beperking, slappe spierspanning bij baby’s, vertraagde of afwezige spraak, normale groei of enigszins lang voor hun leeftijd. De algehele ontwikkeling is vanaf het begin ernstig vertraagd. Meestal zal de ontwikkelingsleeftijd niet hoger uitkomen dan twee jaar. Ze hebben veel stimulans nodig om de basisvaardigheden onder de knie te krijgen. En eenmaal geleerde moet men blijven oefenen, wil het kind ze niet vergeten. Ook op de langere termijn zal toezicht en ondersteuning nodig blijven. Ouders van kinderen met het Phelan McDermid syndroom geven aan dat hun kind prettig in de omgang is, vriendelijk, sociaal en aanhankelijk. Opvallend is dat de kinderen hun verworven vaardigheden continu moeten blijven herhalen. Anders vergeten ze deze weer (meest uitgesproken op het spraak-/taalgebied). Er is nog geen sluitende verklaring voor dit verlies van vaardigheden. Kinderen met Phelan-McDermid-syndroom zijn meestal heel snel afgeleid. Leren is daardoor een grote uitdaging. Veel ouders merken op dat leren vaak beter gaat wanneer het in de vorm van een spel wordt gedaan of met behulp van muziek en liedjes. Ik heb van 2006 tot en met december 2015 op speciaal onderwijs gezeten. Nu zit ik op dagbesteding van 's Heerenloo en dat is erg leuk daar.

Actief sinds 09 Maart 2013