Vierde therapiedag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Larissa Kuiper - WaarBenJij.nu Vierde therapiedag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Larissa Kuiper - WaarBenJij.nu

Vierde therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Larissa

04 Mei 2013 | Curaçao, Jan Thiel

Vierde therapiedag vrijdag

Dat was weer spannend vandaag voor Larissa. 's morgens wel douchen en mee naar het strand maar niet willen zwemmen.
Nadat we hadden geluncht op het strand bij Jan Thiel, was ze echt niet meer te houden wilde niet meer spelen op het strand ze wilde weg, begon gewoon te huilen. Dus gingen we naar het huisje, wat drinken, wij gingen douchen op slow motion. Larissa een dvd kijken.
Hehehehe eindelijk gingen we weg, nadat ik alles had ingepakt.
Moesten wel heel rustig rijden. En bij het CDTC nog een half uur wachten, maar Larissa was rustig geworden. En daar doe je het voor. Ze zag al gauw Wendy en Lindsey lopen. Esther liep ook nog voorbij, de hoofd dolfijntrainster. Die begon al,te lachen naar Larissa. Ze genieten allemaal van haar. Want als Larissa in het water is hoor je haar overal boven uit.

Ze werd opgehaald, om eerst weer binnen aan de slag te gaan. Ze konden kiezen tussen verven en domino. Ze koos domino. Want dat weet ik weer ze is geen enthousiaste verver, wordt je vies van. Ze moest met een dobbelsteen gooien, en het aantal ogen dat ze gooide moest gelijk zijn met een steentje van domino. Als dat klaar was moest ze de dobbelsteen aan de volgende speler, en dat was Wendy. En daarna Lindsey. En dat moest Larissa weer regelen. En dat doet ze eigenlijk heel goed. Ze heeft het goed onder controle. En soms maakte Wendy bewust een foutje, begon Larissa te lachen zo van dat klopt niet. Je moet het goed doen

Na het half uur binnnen kwamen ze buiten, en gingen naar de kleedkamers om zich om te kleden. Wetsuit aantrekken gaat ook heel goed. Larissa was nu eerder klaar dan Wendy. Dat was prachtig, Larissa begon heel hard te lachen en wees naar Wendy en toen naar zichzelf. Zo ook weer van, hahaha ik ben eerder klaar. (Dat vertelde Wendy ons) Larissa kan heel veel grapjes maken, en ook lachen op het juiste moment. En dat klopt ook eigenlijk wel.

Wij gingen weer op ons plekje zitten om ook weer foto's te maken. Het was wel, erg benauwd weer, haast geen wind.

Daar ging Larissa weer het water in, razend snel. Op haar buik en zo het water in glijden. Eerst weer een rondje zwemmen en dan blijft Wendy achter en moet Larissa naar het dock zwemmen. Gaat super goed. En veel lachen natuurlijk. Ze laten nu de picto van de bal weg, Larissa kan met een hand aangeven dat ze die wil. Ze heeft weer met de stok, bal, ring en surfboard gezwommen. Met alles gaat het leuk, ze wijst naar Nubia dat ze de ring moet pakken en naar haar moet brengen en dat doet ze met alles.
De surfboard daar gaat ze nu ook allen op liggen en dan moet Nibia Larissa duwen, maar Larissa vindt het vervelend als iemand aan haar voeten zit, en toch gaat het steeds beter het laatst stukje liet ze het echt toe, want anders is het toch niet leuk.

Dit was even een kort stukje, want het is zaterdag als ik het zit te tikken, en we moeten om 13.00 bij het CDTC zijn. Dit is onze inhaaldag van maandag. Dus jullie krijgen vandaag ook een stukje.
En we kunnen vandaag filmen en mooie foto's maken omdat we bij het dock mogen staan. Maar als Larissa er veel hinder van heeft gaan we terug naar ons plekje. Maar we denken dat het wel goed gaat, want Larissa laat graag zien wat ze doet en kan.

Vandaag kunnen we hele mooie foto's maken omdat we dichtbij kunnen staan
Zet die er morgen op

• 04 Mei 2013 - 16:39

Ma En Pa Coevorden:

wat doet Larissa het goed. Andre van harte gefeliciteerd en Els en Larissa ook natuurlijk een heel fijne dag.geprobeerd te bellen lukte niet.

• 04 Mei 2013 - 18:32

Tessa:

Hallo familie,

Goh wat herken ik toch veel in jullie avontuur, kelsey lachte ook het hardste van allen en die hoorde je ook overal boven uit, mooie he, blijft zo bijzonder, ik geniet vanuit hier in nederland netzo hard mee als jullie langs de kant, haha weet precies hoe trots jullie zijn en genieten!!

Groetjes van ons drietjes tessa ryan en kelsey

• 04 Mei 2013 - 19:29

Joop En Benita:

Lieverds,

Andre, allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dikke en natte zoenen vanuit Buitenkaag. Een hele fijne verjaardag en lekker volop genieten.

Wat een verslag weer van vanochtend. Duidelijk is dat Larissa maar een ding wil: naar de therapie.
    Ze gaat er helemaal in op.
    Ben benieuwd naar de foto's vanaf het dock.

Zag dat jullie geprobeerd hadden via facetime ons te bereiken. We waren in de tuin bezig.
    Morgen misschien wel contact.

Veel liefs van Benita

Larissa

Hallo. Ik ben Larissa en ben 13 jaar. Ik heb het Phelan McDermid syndroom en dat noemen zo ook wel 22q13 Delete. Het Phelan McDermid syndroom is een vrij zeldzaam syndroom. Wereldwijd zijn er slechts 1400 diagnoses gesteld. De oorzaak is het ontbreken van een stukje genetisch materiaal van het uiteinde van de lange arm van de twee chromosomen 22. Net als de meeste chromosoomafwijkingen ontstaat het Phelan McDermid syndroom toevallig tijdens de vorming van eicellen of zaadcellen. Enkele kenmerken van dit syndroom is een ernstige verstandelijke beperking, slappe spierspanning bij baby’s, vertraagde of afwezige spraak, normale groei of enigszins lang voor hun leeftijd. De algehele ontwikkeling is vanaf het begin ernstig vertraagd. Meestal zal de ontwikkelingsleeftijd niet hoger uitkomen dan twee jaar. Ze hebben veel stimulans nodig om de basisvaardigheden onder de knie te krijgen. En eenmaal geleerde moet men blijven oefenen, wil het kind ze niet vergeten. Ook op de langere termijn zal toezicht en ondersteuning nodig blijven. Ouders van kinderen met het Phelan McDermid syndroom geven aan dat hun kind prettig in de omgang is, vriendelijk, sociaal en aanhankelijk. Opvallend is dat de kinderen hun verworven vaardigheden continu moeten blijven herhalen. Anders vergeten ze deze weer (meest uitgesproken op het spraak-/taalgebied). Er is nog geen sluitende verklaring voor dit verlies van vaardigheden. Kinderen met Phelan-McDermid-syndroom zijn meestal heel snel afgeleid. Leren is daardoor een grote uitdaging. Veel ouders merken op dat leren vaak beter gaat wanneer het in de vorm van een spel wordt gedaan of met behulp van muziek en liedjes. Ik heb van 2006 tot en met december 2015 op speciaal onderwijs gezeten. Nu zit ik op dagbesteding van 's Heerenloo en dat is erg leuk daar.

Actief sinds 09 Maart 2013