Derde therapiedag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Larissa Kuiper - WaarBenJij.nu Derde therapiedag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Larissa Kuiper - WaarBenJij.nu

Derde therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Larissa

03 Mei 2013 | Curaçao, Jan Thiel

Derde therapiedag donderdag

'smorgens eerst uitgeslapen. Dan is het hier half zeven. De vogels zijn onze wekker.
Gezellig ontbijtje gemaakt in onze villa. Toen ben ik nog even naar Albert Heyn geweest om wat boodschappen te doen. En toen heerlijk naar het strand. Het was wel bewolkt, maar dat was ook nog lekker. Wel goed smeren want anders verbrand je nog. Lekker in de zee zwemmen en Larissa was met haar schep en emmertje bezig, die wilde niet zwemmen. Tussendoor kijken we op de site het is namelijk ook zo leuk om de reacties te lezen. En nog even met Maurice gesproken via facetime, die was heerlijk pannekoeken aan het bakken. En ging vroeg naar bed toe, was nog moe. Ja dat valt niet mee om alles zelf te doen.
Vandaag zal Joop en Benita proberen. Effe gezellig.

Larissa haar tas ingepakt en toen naar het CDTC. Larissa stond ook als eerst bij de auto. Zo van opschieten. Daarom wilde ze niet zwemmen 's morgens.
We waren dan ook ruim op tijd aanwezig.
Hehe eindelijk kwamen Wendy en Lindsey. Larissa vloog op van de stoel en zag ons niet meer staan. Gaat de goeie kant op.
Ze gingen binnen in de oefenruimte een spelletje doen. Ze hebben domino gedaan. En Larissa bepaalde met wie ze dat ging spelen, en dat was met Lindsey. Ging heel goed.
Na een half uur kwamen ze naar buiten en gingen naar beneden toe om omtekleden. En daar kwam ze weer naar buiten, apetrots met haar wetsuit aan. Een grijns van oor tot oor. De fotografe was er ook bij, omdat er een leuke foto van Larissa naar Marco gestuurd moest worden. Jaja Larissa komt weer in het Witte Weekblad te staan, nu weet ik niet of het regionaal is of een grote oplage, dat blijft een verrassing voor ons.

Eenmaal op het dock gingen ze eerst zitten met de voeten in het water en de dolfijn begroeten die was ook meteen enthousiast. Dus gauw het water in, Larissa draait op haar buik en kan dan zelf het water in. Gaat super. Ze gingen even een rondje zwemmen met Nubia en gingen toen aan de slag. Wendy bleef een eindje van het dock en Larissa moest naar Lindsey zwemmen die op het dock zit. Dan moet Larissa aan Lindsey duidelijk maken dat ze wil kiezen, en dan komen de pictogrammen te voorschijn en gaat larissa kiezen als ze gekozen heeft moet ze de pictogram eraf halen. Ze kiest gauw de bal, omdat ze dat wel erg, die vindt ze toch wel het leukst. Na wat oefeningen in het water, gaan ze het dock weer op. Daar heeft Larissa wel wat moeite mee, dan gaat ze hangen. Ze wordt dan ook niet geholpen. En dat wordt haar dan ook verteld door Wendy. Ze moet meehelpen, dan wordt ze geholpen. Als ze op het dock zitten gaan ze weer een spelletje doen. En Larissa moet aangeven weer met wie ze wil spelen, met Wendy of Lindsey. Nu is Lindsey wel favoriet om mee te spelen. Komt wel goed uit dan kan Wendy het sturen. Als Larissa weer alles goed gedaan heeft, gaan ze weer zwemmen.
Larissa heeft vandaag met de stok, bal, ring en het surfboard gespeeld. En ze regelt het helemaal zelf ze wijst naar de ring en dan naar Nubia. Zo van goed luisteren wat ik zeg, dat doe ik ook.

Wij kunnen vanaf de kant alles volgen wat Larissa doet, het is zo genieten voor ons we zitten met bekende van ons te kijken, want hun zoon zwemt naast Larissa in het water. Iris met haar familie, en de ouders van Iris zijn er. We zitten zelf ook daar allemaal met een grote lach te kijken, terwijl het toch ook weer heftig is.

We genieten enorm

• 03 Mei 2013 - 17:47

Nelly Gielen:

Hallo Els en Larissa,

Wat leuk dat het goed gaat tussen de dolfijn Nubia en Larissa. En de oefeningen goed gaan. Heel interessant om jullie verhaal te lezen.
    Groetjes Van Anne en Nelly

• 03 Mei 2013 - 17:58

Johan En Lydia Kuiper:

Hoi Luitjes,

Wat een geweldig verhaal en weer zo lang, kan me voorstellen met zo veel reacties dat je
    iedereen wilt laten meegenieten. Leuk de foto's, kunnen we een goede indruk krijgen maar de eerste
    foto wie is die man, hoort hij bij CDTC? Fijn dat Larissa en jullie het zo naar jullie zin hebben,
    en dan het verslag erbij dan staat er bij ons een dikke glimlach op het gezicht, wij vinden het zo
    fijn voor jullie. Wij kijken alweer uit naar het volgende verslag en de belevenissen..

Groet van Johan en Lydia

• 03 Mei 2013 - 18:26

Anja Vd Putten:

Hallo Els, Andre en Larissa,

Weer zo'n mooi en lang verhaal, je leest en voelt gewoon hoe jullie genieten.

Zo mooi ook om te lezen dat Larissa het zo goed doet en het naar haar zin heeft, jammer dat ze dat alleen maar in Curacao voor elkaar kunnen krijgen he.

En jij bent ook helemaal in je element he Els, gewoon je boodschappen doen bij AH.

Kijk alweer uit naar jullie volgende therapieverslag

Groetjes en fijn weekend,

Anja

• 03 Mei 2013 - 21:29

Claudia:

Hoi Els, André en Larissa,

Wat klinkt het toch heerlijk! En wat fijn dat Larissa het zo goed doet en zo geniet!

Leuk om je verslagen te lezen, net alsof we erbij zijn op Curacao.

Geniet er maar lekker van,

groetjes Claudia

• 04 Mei 2013 - 00:05

Marja Vink:

Wat fijn om te horen dat julie het zo naar je zin hebben.Nou hier gaat het dan eindelijk ook een beetje zomer worden.Heel veel succes met jullie dochter en hoop dat ze er weer een beetje meer van opsteekt.Lieve groetjes uit Noordwijk van de meisjes uit de slagerij en natuurlijk ook Ed de slager

• 04 Mei 2013 - 10:43

Anita:

He lieve mensen,
    Wat fijn om te lezen dat het goed,gaat met jullie.
    Maar vooral super dat Larissa met plezier naar de therapue gaat en de tberapue goed
    en Larissa hard werkt en haar best doet.
    We hopen.met jullie mee op een stapje vooruit!!
    Liefs Marc en Anita stichting dolfijntherapie damian

• 04 Mei 2013 - 12:41

Tineke:

Hallo Luitjes,

Op de eerste plaats André, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie en Larissa .En dat de therapie ook zo goed gaat. Lijkt mij ook geweldig hoor om met die dolfijnen te zwemmen. De vorige keer hebben jullie dat toch zelf ook gedaan? We leven echt met jullie mee en genieten van de verhalen. Ik print ze uit voor ma zodat die ze ook kan lezen.

groetjes van ons, Ton en Tineke

• 04 Mei 2013 - 13:32

Helma En John:

Hallo allemaal,

André van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Larissa jij ook gefeliciteerd met je papa.
    Els en Maurice ook gefeliciteerd.
    Larissa wat een mooi reisverslag. En wat fijn dat jullie zo genieten.
    Hier schijnt de zon maar blijft fris.
    Larissa wat fijn dat jijhet zo naar je zin hebt.
    Doe de dolfijnen de groeten van ons
    Hele fijne dag

• 04 Mei 2013 - 14:15

Johan En Lydia,:

Hoi Andre, Els en Larissa,

ANDRE, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG NOG HEEL VEEL GEZONDE JAREN
    TOEGEWENST.
    Els en Larissa ook van harte gefeliciteerd met Andre's verjaardag, zet hem maar flink in het zonnetje,
    dat kan geen probleem zijn in Curacao( hahaha), maak er met zijn drietje er een onvergetelijke dag van.

Hier in Holland begint eindelijk de lente, gisteren was het al een prachtige dag, 18 gr. in Alkmaar
    en ze voorspellen dat het weer alleen maar beter wordt en de verwachting voor maandag 25 gr
    nu maar hopen dat het uit komt.

Groet van Johan en Lydia

• 04 Mei 2013 - 16:32

Larissa Kuiper:

Die man op de foto die houdt die houd alles in de gaten, dat er geen vreemde mensen naar beneden gaan. Hij herkende ons meteen, dus weer dikke pret met die man

Larissa

Hallo. Ik ben Larissa en ben 13 jaar. Ik heb het Phelan McDermid syndroom en dat noemen zo ook wel 22q13 Delete. Het Phelan McDermid syndroom is een vrij zeldzaam syndroom. Wereldwijd zijn er slechts 1400 diagnoses gesteld. De oorzaak is het ontbreken van een stukje genetisch materiaal van het uiteinde van de lange arm van de twee chromosomen 22. Net als de meeste chromosoomafwijkingen ontstaat het Phelan McDermid syndroom toevallig tijdens de vorming van eicellen of zaadcellen. Enkele kenmerken van dit syndroom is een ernstige verstandelijke beperking, slappe spierspanning bij baby’s, vertraagde of afwezige spraak, normale groei of enigszins lang voor hun leeftijd. De algehele ontwikkeling is vanaf het begin ernstig vertraagd. Meestal zal de ontwikkelingsleeftijd niet hoger uitkomen dan twee jaar. Ze hebben veel stimulans nodig om de basisvaardigheden onder de knie te krijgen. En eenmaal geleerde moet men blijven oefenen, wil het kind ze niet vergeten. Ook op de langere termijn zal toezicht en ondersteuning nodig blijven. Ouders van kinderen met het Phelan McDermid syndroom geven aan dat hun kind prettig in de omgang is, vriendelijk, sociaal en aanhankelijk. Opvallend is dat de kinderen hun verworven vaardigheden continu moeten blijven herhalen. Anders vergeten ze deze weer (meest uitgesproken op het spraak-/taalgebied). Er is nog geen sluitende verklaring voor dit verlies van vaardigheden. Kinderen met Phelan-McDermid-syndroom zijn meestal heel snel afgeleid. Leren is daardoor een grote uitdaging. Veel ouders merken op dat leren vaak beter gaat wanneer het in de vorm van een spel wordt gedaan of met behulp van muziek en liedjes. Ik heb van 2006 tot en met december 2015 op speciaal onderwijs gezeten. Nu zit ik op dagbesteding van 's Heerenloo en dat is erg leuk daar.

Actief sinds 09 Maart 2013